Конфлікти на роботі,
певне, можуть розважити лише в ромкомах. Насправді ж напруга на робочому місці
може створити купу проблем, які далеко не смішні. Хронічний стрес,
дратівливість вдома, зниження продуктивності – це лише деякі з наслідків, з
якими доводиться стикатися людям, які постійно перебувають у конфліктній
атмосфері.
Більшість конфліктів на роботі
відбуваються з 3 причин:
✅
Оцінювання. Ми часто робимо висновки про інших людей, їхню роботу або
ситуації, що може призвести до зайвої критики й емоційної напруги.
✅
Відмова від відповідальності. Не всі хочуть визнавати свою роль у
проблемах, тому можуть заперечувати факти, наслідки або свою провину.
✅
Різні цінності. Коли люди мають різні пріоритети та цілі, це може
призводити до розбіжностей у думках і діях, що іноді виливається у сварки.
Ми не можемо
контролювати, що кажуть або роблять інші, але можемо контролювати свою реакцію.
Зміна мислення з режиму “проблема” на режим “рішення” допоможе вам краще
розуміти свої емоції та чіткіше бачити, що робити далі.
Кроки до вирішення
конфліктів:
🔸 Визначте свої потреби. Запитайте
себе, чого вам не вистачає в цій ситуації, чому це важливо для вас та які
переваги матиме задоволення ваших потреб. Чи не варто вам просто
пристосуватися? Адже прагнення бути завжди правим – це шлях у глухий кут.
🔸 Використовуйте “я”-висловлювання.
Підготуйтеся до розмови. Потренуйтеся обговорювати ситуацію не з позиції
звинувачення, а з власної сторони. Наприклад, замість того, щоб казати “Ти
завжди…”, спробуйте сказати “Я почуваюся…”, “Я буду вдячна/вдячний, якщо мені…”
тощо.
🔸 Зрозумійте потреби іншої сторони.
Спокійно поговоріть з іншою людиною, щоб дізнатися, чого вона хоче і чому це
для неї важливо. Повністю зосередьтеся на тому, що говорить співрозмовник, перш
ніж ділитися своїми думками.
🔸 Знайдіть спільну точку опори.
Визначте сфери згоди або спільні цілі, на яких ви можете будувати конструктивне
спілкування.
🔸 Перефразуйте слова іншої людини.
Повторіть те, що ви почули від іншої людини, своїми словами, щоб переконатися,
що ви правильно її зрозуміли. Це допоможе уникнути непорозумінь та зменшити
напругу.
🔸 Підкресліть цінність взаємин.
Нагадуйте собі та іншій стороні про важливість підтримки позитивних взаємин,
навіть під час конфлікту.
🔸 Обговоріть варіанти вирішення.
Співпрацюйте, щоб знайти компроміс, який буде задовольняти потреби обох сторін.
🔸 Робіть перерви. Якщо конфлікт стає
надто емоційним, зробіть паузу, щоб охолонути.
🔸 Залучіть посередника. Якщо
самостійно не можете вирішити конфлікт, зверніться до нейтрального посередника:
керівника, HR-менеджера або психолога.
Пам’ятайте, конфлікти на
роботі майже неминучі. Навчіться конструктивно вирішувати їх, щоб зберегти
позитивні взаємини, емоційне благополуччя як на роботі, так і вдома.
Комментариев нет:
Отправить комментарий