Завдання
«Придумай навпаки»
Мета: розвиток саморегуляції,
формування установки на ненасильницьке спілкування та толерантність
у взаєминах.
Хід виконання.
Дітям пропонуємо
подивитися на картинки із зображеннями хлопчиків і дівчаток, які
проявляють агресивну поведінку, описати кожну ситуацію й придумати історію
(за потреби складіть історію разом).
Запитання для обговорення
• Що сталося
з дітьми?
• Як почуваються герої
ситуації? Які в них емоції, почуття?
• Придумайте ситуацію навпаки: що можуть
робити герої разом (замість бійки, сварки)?
Артзавдання
«Конкурс добрих художників»
Мета:
змінити стереотипне сприйняття агресивних персонажів казок і фільмів.
Хід виконання.
Заздалегідь підготувавши
чорно-білі малюнки якого-небудь казкового агресивного персонажа, запропонуйте
дітям пограти в художників, які зможуть зробити цей малюнок добрим.
Наприклад, такі герої:
сірий вовк із «Червоної Шапочки», лев Шрам із «Симби». Отримавши малюнки, діти
мають домалювати до них «добрі» деталі: пухнастий хвостик, яскравий капелюшок,
гарні іграшки. Можна також влаштувати конкурс на тему «Чий персонаж добріший?».
Етюд «Слухаємо себе»
Мета:
навчати
дитину діагностувати свій емоційний стан.
Хід виконання.
Діти стають у коло, заплющують очі,
починають повільно дихати, розслабляються й слухають себе: що кожен
відчуває, який у нього настрій. Із заплющеними очима розповідають про
свої почуття та настрій. Потім за столиками діти схематично зображують свої стан
і настрій на картинках із
порожніми обличчями.
Гра
«Чарівна паличка і крібле-крабле»
Мета:
вироблення навичок послаблення негативних емоцій; навчання дітей норм поведінки
в ситуації агресивності.
Хід
виконання.
Я по секрету скажу
вам чарівне слово! Це заклинання проти поганого настрою, проти образ і
розчарувань, злості й агресивності. За допомогою цього заклинання ми
будемо допомагати нашим друзям, братам, сестрам, батькам і собі також
позбуватися агресивності. Адже коли людина проявляє агресію, із нею страшно
розмовляти, не хочеться грати.
Отже, усі діти
в групі розходяться по кімнаті і зображують сердите-пресердите
обличчя, агресивні міміку та жести, як артисти грають роль, але без слів
(мовчки).
Попередньо треба обрати
ведучого гри за допомогою лічилки, фантів — це буде Чарівник. Вручаємо
йому чарівну паличку (ще можна мантію, капелюх) і надаємо сили володаря
заклинанням «Крібле-крабле!». Тепер Чарівник має ходити між дітьми, обрати
когось, торкнутися до нього чарівною паличкою й голосно сказати заклинання:
«Крібле-крабле!». Той, кого торкнувся Чарівник, має змінити свій сердитий,
агресивний образ на доброзичливий. Він має подякувати Чарівникові за допомогу
й стає наступним Чарівником, отримує від першого чарівну паличку (мантію,
капелюх) і силу перетворювати інших. Потім обирає того, кого буде
перетворювати з агресивного на доброго. А перший тим часом йде на
відпочинок у зону комфорту в кімнаті, адже він витратив багато сил на
добру справу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий