Завдання на зниження рівня агресії

 

Завдання «Придумай навпаки»

 Мета: розвиток саморегуляції, формування установки на ненасильницьке спілкування та толерантність у взаєминах.

 Хід виконання.

Дітям пропонуємо подивитися на картинки із зображеннями хлопчиків і дівчаток, які проявляють агресивну поведінку, описати кожну ситуацію й придумати історію (за потреби складіть історію разом).

Запитання для обговорення

• Що сталося з дітьми?

• Як почуваються герої ситуації? Які в них емоції, почуття?

 • Придумайте ситуацію навпаки: що можуть робити герої разом (замість бійки, сварки)?

Артзавдання «Конкурс добрих художників»

Мета: змінити стереотипне сприйняття агресивних персонажів казок і фільмів.

Хід виконання.

Заздалегідь підготувавши чорно-білі малюнки якого-небудь казкового агресивного персонажа, запропонуйте дітям пограти в художників, які зможуть зробити цей малюнок добрим.

Наприклад, такі герої: сірий вовк із «Червоної Шапочки», лев Шрам із «Симби». Отримавши малюнки, діти мають домалювати до них «добрі» деталі: пухнастий хвостик, яскравий капелюшок, гарні іграшки. Можна також влаштувати конкурс на тему «Чий персонаж добріший?».

 Етюд «Слухаємо себе»

Мета: навчати дитину діагностувати свій емоційний стан.

 Хід виконання.

 Діти стають у коло, заплющують очі, починають повільно дихати, розслабляються й  слухають себе: що кожен відчуває, який у  нього настрій. Із заплющеними очима розповідають про свої почуття та настрій. Потім за столиками діти схематично зображують свої стан і настрій на картинках із порожніми обличчями.

Гра «Чарівна паличка і крібле-крабле»

 Мета: вироблення навичок послаблення негативних емоцій; навчання дітей норм поведінки в ситуації агресивності.

Хід виконання.

Я по секрету скажу вам чарівне слово! Це заклинання проти поганого настрою, проти образ і  розчарувань, злості й  агресивності. За допомогою цього заклинання ми будемо допомагати нашим друзям, братам, сестрам, батькам і собі також позбуватися агресивності. Адже коли людина проявляє агресію, із нею страшно розмовляти, не хочеться грати.

Отже, усі діти в групі розходяться по кімнаті і зображують сердите-пресердите обличчя, агресивні міміку та жести, як артисти грають роль, але без слів (мовчки).

Попередньо треба обрати ведучого гри за допомогою лічилки, фантів — це буде Чарівник. Вручаємо йому чарівну паличку (ще можна мантію, капелюх) і надаємо сили володаря заклинанням «Крібле-крабле!». Тепер Чарівник має ходити між дітьми, обрати когось, торкнутися до нього чарівною паличкою й голосно сказати заклинання: «Крібле-крабле!». Той, кого торкнувся Чарівник, має змінити свій сердитий, агресивний образ на доброзичливий. Він має подякувати Чарівникові за допомогу й стає наступним Чарівником, отримує від першого чарівну паличку (мантію, капелюх) і силу перетворювати інших. Потім обирає того, кого буде перетворювати з агресивного на доброго. А перший тим часом йде на відпочинок у зону комфорту в кімнаті, адже він витратив багато сил на добру справу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий