Вправа «Малювання шматочками»
Мета: надати дітям можливість проявити реальні почуття.
Інструкція: дітям пропонується спочатку розірвати аркуші кольорового паперу на дрібні шматочки, а потім зробити з них будь-яку аплікацію на чистому аркуші. Після цього вони складають розповідь за виконаною аплікацією. І по черзі розповідають свою розповідь.
Вправа «Повітряна кулька»
Мета: зняти напругу, заспокоїти дітей.
Усі гравці стоять у колі.
Інструкція: «Уявіть, що зараз ми з вами будемо надувати кульки. Вдихніть повітря, піднесіть уявну кульку до рота, повільно через напівзатулені губи надувайте її. Слідкуйте очима за тим, як ваша кулька стає все більшою і більшою, як ростуть візерунки на ній. Уявили? Я також уявила ваші кульки. Дмухайте обережно, щоб кулька не луснула. А тепер покажіть свої кульки один одному». Гру можна повторювати три рази.
Вправа «Карикатура»
Мета: усвідомлення своїх особистісних рис, можливість «подивитися на себе збоку».
Ведучий обирає в групі когось одного з дітей і пропонує всім іншим обговорити, які якості особистості вони цінують у цій дитині, а які якості їм не подобаються. Потім дітям пропонується намалювати обговорювану дитину (свою асоціацію). Після малювання обирається найкращий малюнок і дариться дитині.
Вправа «На кого я схожий?»
Мета: допомогти дітям краще усвідомлювати себе та риси свого характеру.
Діти сідають у коло. Посередині кола стає одна дитина, а решта відповідають на такі питання ведучого: « На яку тварину вона схожа?», « На яке дерево?», «На яку квітку?».
Свої варіанти може пропонувати і сама дитина.
Обговорення вправи: Чому дитина схожа на ту чи іншу тварину, птаха, квітку тощо?
Вправа «Дивимося у вічі»
Мета: розвивати почуття емпатії, налаштовувати на спокій.
Ведучий звертається до дітей: «Візьміться, будь ласка, за руки зі своїм сусідом зліва. Дивіться одне одному у вічі й спробуйте мовчки, через руки передати такі стани: «мені сумно», «мені весело, давай гратися», «я сердитий», «не хочу ні з ким розмовляти» тощо».
Обговорення вправи: Які стани вони передавали? Які з них було легко передавати, а які складно?
Вправа «Донеси воду»
Інструкція: учасники сідають у коло спиною до центру і заплющують очі. Тренер запускає по колу тарілку, наповнену водою.
Завдання гравців: обережно, не розливши води, і при цьому без слів, не встаючи з місця, передати один одному тарілку.
Обговорення вправи: Як ви себе відчували, коли писали жартівливий лист? Що було саме найвище?
Вправа «Стілець»
Мета: дана проективна методика спрямована на самопізнання та дестабілізацію стереотипних уявлень про себе та про мотиви своєї поведінки (погляд зі сторони, «як я справляюсь зі своєю проблемою…»); а також відпрацювання ефективних засобів спілкування на основі вміння надавати зворотній зв'язок.
Інструкція: стілець в центрі кола – проблема, яку нам необхідно вирішити. Кожному з учасників надається можливість, не оголошуючи свою проблему, продемонструвати, як він буде її вирішувати. Коли кожен(чи всі бажаючі) продемонстрував, група сідає в коло і йде обговорення і кожен аргументує свій вчинок.
Обговорення вправи: Чому ви обрали саме такий метод вирішення проблеми? Що ви відчували, коли вирішували проблему? Що ви відчуваєте зараз, чи є полегшення?
Гра «Тільки разом»
Діти стають у пари і разом тримають м’яч (кожна дитина намагається тримати м’яч двома руками). За командою психолога діти повинні одночасно присісти, намагаючись не випустити м’яч із рук, пройти по групі, пострибати. Їх основне завдання – навчитися діяти погоджено, не впустити м’яч.
Примітка. Коли діти засвоять цей варіант гри, її умови можна ускладнювати, наприклад, так: кожна дитина може тримати м’яч лише однією рукою.
Вправа «Знайди друга».
Вправа виконується серед дітей. Одній половині зав’язують очі, дають можливість походити по приміщенню і пропонують знайти впізнати інших. Довідатися можна за допомогою рук, обмацуючи волосся, одяг руки. Потім, коли друга знайдено, гравці міняються ролями.
Вправа «Я можу захистити ...»
Мета: формувати у дітей здатність використовувати агресивні дії в соціально бажаних цілях.
Діти і ведучий перекидаються м'ячиком. Той, у кого в руках м'ячик, закінчує фразу «Я можу захистити ...». Якщо діти досить дорослі, можна використовувати фразу «Я можу захистити..., тому що ...».
Комментариев нет:
Отправить комментарий