Вправи для неспокійних дітей

Для неспокійних, імпульсивних дітей доцільно заняття чергувати зі

спеціальними вправами, які вимагають спокою і самовладання. Ці вправи можуть

бути наступними:

1. Посидіти спокійно 5-10-15 секунд.

2. Посидіти мовчки, заклавши руки за спину.

3. Повільно мовчки проводити рукою по краю стола.

4. Тихо встати і сісти.

5. Тихо пройти до вікна (до двору), повернутися на своє місце і сісти.

6. Тихо підняти і опустити книжку (можна кілька разів).

7. «Перетворюємося»

Мета: розвиток уваги, довільності поведінки.

Хід: діти вільно пересуваються по кімнаті, але по плескам ведучого вони повинні зупиниться і перетворитися в лелеки: підняти одну ногу, руки в сторони, на два плески – перетворення в жабу (присісти, п'ять раз, ноги нарізно, між ногами руки). Три хлопка дозволяють знову рухатися вільно.

8. «Вчимося вітатися»

Мета: розвивати почуття єдності; учити позбуватися напруження.

Хід: діти утворюють коло. Вихователь навчає дітей правильно вітатися.

Вихователь. Подивіться будь-ласка, на свого сусіда, посміхніться йому, вклоніться і скажіть: «Вітаю», а зараз зробіть те саме із сусідом із другого боку. Згодом діти утворюють коло, вихователь пропонує торкнутися плечем сусіда з одного боку, а потім — і з другого; те саме можна зробити носиками, долоньками. Це ще один вид вітання — невербальне (тактильне).

9. «Даруємо посмішку»

Мета: розвивати почуття доброзичливості, уваги одне до одного.

Хід: діти утворюють коло. Вихователь пропонує дітям передати уявну посмішку з рук у руки по колу, посміхаючись одне одному і промовляючи до свого сусіда що-небудь приємне і хороше.

10. «Сонячні кошенята»

Мета: сприяти психологічному розвантаженню; виховувати доброту, та чутливість.

Хід: діти утворюють коло. Усі вони — «сонячні кошенята». Одна дитина —

«сонечко». «Сонечко» по черзі торкається «сонячних кошенят» своїми «промінчиками», і кожен «кошенятко» каже йому будь-яке лагідне слово. Після того, як «сонечко» торкнеться всіх «кошенят», воно пригадує все хороше, що казали про нього «кошенята». Гра повторюється, доки у ролі «сонечка» не побувають усі діти.

Найуважнішим є те «сонечко», яке пригадає добрі слова всіх «кошенят».

11. «Покажи по-різному»

Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги.

Хід:

а) високий - низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: «Зараз ми будемо

проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нахилитесь. Той хто не нахилиться вчасно, виходить з гри».

б) важкий - легкий. Ведучий говорить: «Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Покажіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку».

Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко - повільно, весело - сумно, жарко - холодно, темно - світло.

12. «Господиня»

Мета: розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і виконувати її.

Матеріал: іграшкові лялькові меблі, посуд.

Хід: дитині пропонується обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її

виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія). 

Комментариев нет:

Отправить комментарий