Для неспокійних,
імпульсивних дітей доцільно заняття чергувати зі
спеціальними вправами,
які вимагають спокою і самовладання. Ці вправи можуть
бути наступними:
1.
Посидіти спокійно 5-10-15 секунд.
2.
Посидіти мовчки, заклавши руки за спину.
3.
Повільно мовчки проводити рукою по краю стола.
4.
Тихо встати і сісти.
5.
Тихо пройти до вікна (до двору), повернутися на своє місце і сісти.
6.
Тихо підняти і опустити книжку (можна кілька разів).
7.
«Перетворюємося»
Мета: розвиток уваги,
довільності поведінки.
Хід: діти вільно
пересуваються по кімнаті, але по плескам ведучого вони повинні зупиниться і
перетворитися в лелеки: підняти одну ногу, руки в сторони, на два плески –
перетворення в жабу (присісти, п'ять раз, ноги нарізно, між ногами руки). Три
хлопка дозволяють знову рухатися вільно.
8.
«Вчимося вітатися»
Мета: розвивати почуття
єдності; учити позбуватися напруження.
Хід: діти утворюють коло.
Вихователь навчає дітей правильно вітатися.
Вихователь. Подивіться
будь-ласка, на свого сусіда, посміхніться йому, вклоніться і скажіть: «Вітаю»,
а зараз зробіть те саме із сусідом із другого боку. Згодом діти утворюють коло,
вихователь пропонує торкнутися плечем сусіда з одного боку, а потім — і з
другого; те саме можна зробити носиками, долоньками. Це ще один вид вітання —
невербальне (тактильне).
9.
«Даруємо посмішку»
Мета: розвивати почуття
доброзичливості, уваги одне до одного.
Хід: діти утворюють коло.
Вихователь пропонує дітям передати уявну посмішку з рук у руки по колу,
посміхаючись одне одному і промовляючи до свого сусіда що-небудь приємне і
хороше.
10.
«Сонячні кошенята»
Мета: сприяти
психологічному розвантаженню; виховувати доброту, та чутливість.
Хід: діти утворюють коло.
Усі вони — «сонячні кошенята». Одна дитина —
«сонечко». «Сонечко» по
черзі торкається «сонячних кошенят» своїми «промінчиками», і кожен «кошенятко»
каже йому будь-яке лагідне слово. Після того, як «сонечко» торкнеться всіх
«кошенят», воно пригадує все хороше, що казали про нього «кошенята». Гра
повторюється, доки у ролі «сонечка» не побувають усі діти.
Найуважнішим є те
«сонечко», яке пригадає добрі слова всіх «кошенят».
11.
«Покажи по-різному»
Мета: ознайомлення з
протилежностями, розвиток уваги.
Хід:
а) високий - низький.
Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: «Зараз ми будемо
проходити ворота. Якщо я
скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо
низькі, то нахилитесь. Той хто не нахилиться вчасно, виходить з гри».
б) важкий - легкий.
Ведучий говорить: «Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою.
Покажіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй
команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку».
Гру можна продовжувати,
використовуючи пари слів: швидко - повільно, весело - сумно, жарко - холодно,
темно - світло.
12.
«Господиня»
Мета: розвиток у дітей
навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і
виконувати її.
Матеріал: іграшкові
лялькові меблі, посуд.
Хід: дитині пропонується
обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її
виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія).
Комментариев нет:
Отправить комментарий