Чинники, що впливають на інтенсивність кризових проявів:
·
Тип нервової діяльності. Діти зі слабким або нестійким типом – меланхоліки
та холерики найчастіше закочують істерики, вередують та протестують проти
правил у кризовому періоді. Флегматики та сангвініки простіше відносяться до
перешкод у їхньому житті і зазвичай поводяться трохи спокійніше.
·
Авторитарний стиль виховання у родині. Якщо батьки постійно пригнічують пориви
дитини до самостійності, він противиться цьому сильніше, ніж у разі, якщо цього
немає.
·
Тривожний тип батьківського виховання та гіперопіка. У такій сім’ї
самостійність малюка також пригнічується, тільки з інших спонукань: батьки
вважають його зовсім маленькою дитиною, яка нічого не може зробити сама.
Протести та істерики в цьому випадку неминучі.
·
Напружені стосунки у сім’ї. Якщо між батьками нерідко трапляються
конфлікти, то дитина несвідомо намагається привернути до себе увагу. Йому це
практично не вдається, тому криза трьох років проявляється інтенсивніше.
·
Стан здоров’я. Діти з психічними та неврологічними особливостями розвитку
переживають вікову кризу набагато гостріше, ніж їхні здорові однолітки.
Результат кризиса
Криза 3 років у психології – це важливий період у становленні особистості
дитини. Коли він закінчується, психіка виходить на новий рівень розвитку.
Відповідно до теорії Л.С.Виготського та А.А. Леонтьєва, у малюка змінюються
такі сфери життя:
·
Провідна діяльність – це діяльність, усередині якої виникають і
диференціюються інші форми діяльності, перебудовуються приватні психічні
процеси і виникають особистісні новоутворення. Після кризи у малюка виникає
абсолютно нова провідна діяльність – сюжетно-рольова гра, в якій він починає
пізнавати світ відносин між людьми.
·
Соціальна ситуація розвитку – це система соціальних умов, які впливають
внутрішній розвиток дитини. Після кризи у дитини на перший план поступово
виходить спілкування з однолітками, дорослий стає прикладом для наслідування у
сюжетно-рольових іграх.
·
Виникають особистісні новоутворення. Після кризи трьох років у дитини
з’являються самосвідомість, гордість за досягнення, самостійність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий