Казка
про емоції
Жили собі на світі різні емоції: Сум, Подив,
Спокій, Страх, Злість, Заздрість. Засперечалися вони одного разу про те, хто
з них потрібніший людям. Особливо сперечалися ті емоції, яких люди вважали
хорошими: Спокій, Подив (адже на світі скільки цікавого і незвичайного)
і Радість.
— Ми всі потрібні, — кажуть, — із
нами добре.
— Ось я! — каже Подив. —
Я допомагаю людям радіти життю, дивуватися всьому навколишньому. Зі мною
життя стає цікавішим.
— А я? — каже
Спокій. — Я намагаюся всіх заспокоїти, щоб усім було добре та
спокійно.
— А про мене й казати
нічого, — мовила Радість. — Від мене всім добре стає. Тож ми потрібні, а від
Суму, Страху та Злості ніякої користі, лише шкода й прикрості! Ідіть
звідси!
— От біда! — сказали
негативні емоції й пішли.
Спочатку Радості, Подиву
та Спокою було добре. Радість так раділа, що навіть усім набридла,
й утомилася.
— Ех, був би зараз Сум поруч,
я б відпочила, і всі б мені тоді раділи.
А Подив каже:
— Зараз я усіх здивую. Піду до моря та як пірну! Я вірю, що там неглибоко.
Але там
виявилося глибоко. Подив наковтався води, ледве не потонув.
— Ох, був би зараз зі мною Страх! Він
попередив би мене — я б і не поліз у воду.
— Ой, друзі, щось
у нас без наших друзів — негативних емоцій — нічого не виходить.
Ходімо вибачимося перед ними й покличемо їх назад.
І пішли вони до негативних емоцій. А ті
сидять вдома й журяться:
— Нікому ми не потрібні, та ще й кажуть, що ми погані.
Тут зайшли хороші емоції:
— Вибачте! Повертайтеся до нас, і живімо
разом та людям служімо!
І стали вони жити разом. Радість і Сум
поряд ходять, стежать, щоб усе в міру було — не багато й не
мало. Злість зі Спокоєм подружилися: Спокій тепер Злість заспокоює. Страх
попереджає Подив про небезпеку.
Так і живуть вони
й досі, тому що людям потрібні всі почуття й емоції. А звуться
вони не погані й хороші, а позитивні й негативні.
Запитання для обговорення казки:
• Про що ця казка?
• Чи сподобалася вам
казка?
• Чому позитивні почуття
не змогли жити самі?
• Для чого нам потрібні
різні почуття?
Завдання
«Колективний малюнок»
Мета:
розвиток уміння розпізнавати емоції. Хід завдання. На аркуші ватману кожна дитина
малює ту емоцію, яка їй найбільше сподобалася або запам’яталася
Вправа
«Тренуємо емоції»
Мета:
розвиток уміння передавати емоції.
Інструкція. Сьогодні ми з вами будемо
готуватися, щоб стати акторами. До школи акторів приймають після невеличкої
перевірки.
Отже, вам потрібно:
а)
насупитися, як:
• осіння хмара;
• розсерджена людина;
б)
розізлитися, як:
• зла чаклунка;
• два барани на мосту;
• голодний вовк;
• дитина, у якої
відняли м’яч;
в)
злякатися, як:
• заєць, який побачив
вовка;
• пташеня, яке випало
з гнізда;
• кошеня, на якого гавкає
злий собака;
г)
посміхнутися, як:
• кіт на сонечку;
• сонечко;
• хитра лисиця;
• начебто ти побачив
диво.
В усіх вийшло чудово! Усі прийняті
в актори!
Гра
«Незакінчені речення»
Мета:
розвиток емоційно-вольової сфери.
Інструкція. Зараз ми
з вами пограємо. Я починаю речення, а ви продовжуєте їх: «Люди
сердяться, коли…», «Люди радіють, якщо…», «Люди ображаються, якщо…», «Люди
дивуються, коли…», «Коли діти граються, вони відчувають…», «Коли я радію,
то…», «Коли тобі співчувають, то…». Тепер поверніться одне до одного й скажіть
сусідові щось приємне, щоб на його обличчі з’явилася усмішка.
Вправа
«Мімічна гімнастика»
Мета:
розвиток уміння передавати емоції.
Хід вправи.
Запропонуйте дітям вправи
для мімічних м’язів обличчя.
• Зморщити чоло, підняти
брови. (Подив.)
• Розслабитися, тримати
чоло гладеньким упродовж 1 хв.
• Насупити брови. (Злість.)
• Розслабитися, повністю
розслабити брови, заплющити очі. (Байдужість.)
• Широко розплющити очі,
відкрити рот, руки стиснути в кулаки, все тіло напружити. (Страх.)
• Розслабитися,
розслабити повіки, щоки. (Лінощі, хочеться подрімати.)
• Розширити ніздрі,
зморщити ніс. (Бридливість, відчуття неприємного запаху.)
• Розслабитись,
усміхнутись, підморгнути. (Веселість: ось я який!)
Комментариев нет:
Отправить комментарий